Ile za bilety płacą pracownicy #pkp i inni zatrudnieni na kolei?
pokaż spoiler Bardzo mało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nazywa się to Ulgowa Usługa Transportowa (UUT) i uprawnieni do niej są:
– pracownicy przedsiębiorstw kolejowych
– emeryt
– współmałżonek pracownika (80%)
– dziecko pracownika pobierające naukę (80%)
Do UUT uprawnieni są pracownicy przewoźników kolejowych (INTERCITY, przewozy regionalne, Koleje Mazowieckie, WKD, SKM Trójmiasto, Cargo itd.), przedsiębiorstw kolejowych (PKP S.A., PKP PLK itd) a także WARS.
Ile kosztują bilety dla pracownika i emeryta?
Jest to dawna ulga 99%, w praktyce jest ona znacznie mniejsza. Płacimy 1/2 ceny najtańszego biletu z cennika przewoźnika, niezależnie od dystansu jaki pokonujemy. Tym samym ceny wyglądają następująco:
Pociągi EIC/EIP (ekspresy): 24 złote
Pociągi TLK/IC (pospieszne): 6,50 zł
Pociągi osobowe: 2 złote.
Przykład: jadę z Krakowa do Bydgoszczy przez Warszawę
Kraków – Warszawa Pendolino 24 zł
Warszawa – Bydgoszcz IC 6,50
Razem 31,50 zł.
W #pkpintercity bilet roczny sieciowy (ważny na wszystkie pociągi w całym kraju przez cały rok) kosztuje 246 złotych. Taki sam bilet dla nie-pracownika kosztuje 11 tysięcy złotych więc oszczędność jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ulgę na 2 klasę otrzymuje pracownik od razu po zatrudnieniu, ulgę na 1 klasę można wykupić po 5 latach pracy na kolei.
Do ulgi uprawnia legitymacja pracownika (wzór z 2014 poniżej), jest ona imienna ważna tylko z dokumentem tożsamości.
#podroze #pkp #kolej #pociagi #podrozujzwykopem