ASDEK – magiczne słowo, które na kolei czasem przysparza sporo problemów, a dla postronnych to nie lada #ciekawostki

Tag do obserwowania #atencyjnymaszynista
Rzuć plusa dla zasięgu. Wiedza kolejową zawsze w cenie ʕ•ᴥ•ʔ

Kiedyś znajoma zapytała mnie
Kto to jest ten Bombardier, ktory siedzi przy torach w tej ciasnej budce?
No kekłem srogo, że ktoś myśli że tam jest człowiek ale w sumie skąd miała bidula wiedzieć? ¯(ツ)/¯

To była jedna budka, ale przy torach można spotkać budę, która podpisana jest ASDEK. Co to kurde jest….
DSAT – mówi to Panu coś Panie Mirku? Detekcja Stanów Awaryjnych Taboru.
W torach mamy umieszczone czujniki, które sprawdzają, czy tabor jest sprawny, nie ma płaskich miejsc, gorących maźnic itp.
W komentarzu foto stanów awaryjnych oraz postępowania w przypadku ich występowania.
Po przejechaniu nad takimi czujnikami dyżurny ruchu dostaje informacje z systemu o tym, że wszystko jest OK lub nie jest. Jeśli nie jest, podaje mechanikowi konkretny kod stanu awaryjnego i wdrażane są odpowiednie procedury. Nikt nie lubi dostawać info o takich rzeczach, ale niektórzy na swoje życzenie otrzymują ostrzeżenia o gorących hamulcach bo hamują na czujnikach do zwolnień lub w innych przypadkach, a nad czujkami należy przejechać wyluzowanym składem.

A dziś /
83 108 WYBICKI
11:51 Poznań Główny – Częstochowa Stradom 15:02
38 105 OSTERWA
16:03 Częstochowa Stradom – Poznań Główny 19:25

#100twarzykolejarzy #kolej #pociagi #pkp #intercity #podroze #poznan #czestochowa